”Rotatorin IT on ollut pitkälle ulkoistettu verkonhallinnan ja tietoturvan osalta, mutta arvioidessamme palvelimien ja työasemien kuntoa sekä käyttöjärjestelmien versionhallintaa totesimme myös niiden ulkoistamisen ainoaksi järkeväksi vaihtoehdoksi, niin kustannusten kuin hallinnankin kannalta. Ja kun yhteistyö silloisen palveluntarjoajamme kanssa yritysjärjestelyiden myötä muuttui ja palvelun taso laski, olimme valmiita vaihtamaan IT-toimittajaamme”, taustoittaa Rotatorin Marko Heikkilä lähtötilannetta. Koko referenssitekstin pääset lukemaan täältä.
IT-infran suorituskyky ja käyttövarmuus parani hetkessä
Yhteistyö alkoi Rotatorin palvelimien siirrolla Bitmoren tarjoamaan konesalikapasiteettiin. Siirto tapahtui lähes ilman käyttökatkoja, sillä siinä käytettiin kahdennuksia ja Bitmoren hyväksi havaitsemia työmenetelmiä. Palveluntarjoajan ja IT-infran muutoksesta seurasi Rotatorille välittömiä hyötyjä:
Palvelimien suorituskyky parani, kun se optimoitiin käyttötarpeen mukaan
Kapasiteettia ja suorituskykyä ei tarvitse ylimitoittaa, koska ne skaalautuvat tarpeiden mukaisesti
Vikasietoisempi ympäristö, jossa ollut nyt 100 % käytettävyys ilman käyttökatkoksia
Kustannussäästöt palveluiden hinnassa
Kaikki tärkeimmät IT-palvelut ”yhdeltä luukulta” ilman turhia välikäsiä nopeutti ja paransi palvelua
Rotatorilaisten arjessa palveluiden parantuminen on näkynyt esimerkiksi henkilöstön tyytyväisyytenä verkon ja työasemien toimivuuteen. Lisäksi päätetyöstä on tullut entistä sujuvampaa, kun työasemien standardisointi on nopeuttanut ongelmanratkaisua.
Tärkeintä on palvelu ja luottamus IT-kumppaniin
Henkilökohtaisuus oli tärkeää Rotatorin omaa IT-kumppania valittaessa. ”Isot toimijat eivät välttämättä pysty perehtymään asiakkaisiinsa kovin syvällisesti emmekä halunneet toimia pelkän help deskin kautta, sillä saman asian selvittäminen useaan kertaan on turhauttavaa ja aikaa vievää. Bitmorelta saamme palvelua suoraan asiantuntijalta, joka tuntee meidät jo entuudestaan ja pystyy auttamaan nopeasti”, kertoo Marko Heikkilä.
Rotatorille ratkaisevat tekijät IT-palveluntarjoajan valinnassa olivat palvelun laatu ja luottamus. Marko Heikkilä kiteyttää asian näin: ”Bitmore vakuutti meidät selkeällä palvelumallilla, joka sisälsi tarvitsemamme palvelut ja selkeän vuosihinnoittelun. Matkan varrella kertyneen palvelukokemuksen ja luotettavuuden perusteella suosittelen mielelläni Bitmorea IT-palveluiden ulkoistuskumppaniksi.
Koko referenssitekstin pääset lukemaan täältä!