BITMORE REFERENSSI:
HELSINGIN-UUDENMAAN
TAKSIT OY
Helsingin-Uudenmaan Taksit Oy
Helsingin-Uudenmaan Taksit Oy eli HUT vastaa Kelan korvaamien taksimatkojen sähköisestä suorakorvausmenettelyn toteuttamisesta Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin (HUS:n) alueella. Alueella toimii satoja terveydenhuollon toimipistettä ja asuu 1,6 miljoonaa ihmistä, joita Helsingin-Uudenmaan Taksit Oy:n toimintapiirissä palvelee lähes 3000 taksia.
HUT:n ja Bitmoren yhteinen historia
Toimitusjohtaja Ilkka Kivisilta kertoo kuinka HUT:n toiminta aloitettiin vuonna 2014: ”Lähdettiin ihan nollasta, ei ollut työpisteitä, ei henkilökuntaa, ei mitään. Julkisen kilpailutuksen kautta HUT valittiin toimittajaksi. Siirryimme myöhemmin yhteistyöhön Bitmoren kanssa, jonka asiantuntijat olivat tulleet tutuiksi jo HUT:n perustamisesta lähtien. Bitmore jatkototeutti hankkeen ja kehitti meille nykyiset ratkaisut alusta loppuun. Saimme heiltä myös teknisen paikallisverkko- sekä palomuurikonsultaation jatkuvan tuen ja ylläpidon lisäksi.”
Merkittävää työtä vuoden jokaisena päivänä
Helsingin-Uudenmaan Taksit Oy:n toiminnan tekee poikkeukselliseksi se, että HUT on keskittynyt vain ja ainoastaan KELA-kyyteihin ja välittää kyytejä useiden välityskeskuksien kautta koko Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin alueella.
”Teemme yhteiskunnallisesti merkittävää työtä, koska säästämme veronmaksajien rahoja yhdistelemällä asiakkaidemme matkoja toisiinsa. Prosessimme on kriittinen koska palvelemme asiakkaitamme ympäri vuorokauden vuoden jokaisena päivänä.”, kommentoi Ilkka Kivisilta.
Bitmoren palvelut 24/7
Bitmore valvoo HUT:n palvelimia, kriittisiä verkkolaitteita ja eri sidosryhmien välisiä yhteyksiä sekä reagoi häiriötilanteisiin 24/7. Palveluun sisältyy myös ongelmatilanteiden eskalointi kolmansien osapuolten tukipalveluihin tarvittaessa. Bitmore vastaa, että HUT:n verkko- ja palvelinjärjestelmät täyttävät palvelulle asetetun tason. Tämä on huomioitu esimerkiksi kahdentamalla kriittisiä järjestelmiä, jolloin häiriötilanteiden mahdollisuus on minimoitu. Tarvittaessa Bitmore hoitaa myös työasemien etä- ja lähitukea sekä tarjoaa konsultointia IT-palveluihin liittyvissä kysymyksissä ja haasteissa.
Ilkka Kivisilta toteaa tyytyväisenä: ”Itsellämme ei ole teknistä henkilökuntaa eikä osaamista, ja Bitmore toimii meille kuin oma IT-osastomme. He hallitsevat meidän toimintaympäristömme ammattitaitoisesti ja valvovat, että pystymme toimimaan 24/7. Yhteistyömme on joustavaa ja heillä on halu palvella. Bitmore on paljon vartijana ja huolehtii, että kaikki toimii. Voimme nukkua yömme rauhassa.”